چگونه به یک تحلیلگر موفق در بازار فارکس تبدیل شویم

چگونه به یک تحلیلگر موفق در بازار فارکس تبدیل شویم

ما به طور سنتي فراگرفته ايم كه با چند ساعت كار در روز و يا چند روز در هفته به همين ترتيب مي توانيم در هر شغلي يك ميزان مشخص در آمد داشته باشيم و در تجارت سنتي اين مورد بسيار به چشم مي خورد كه مي گويند :
مگر چقدر مي تواند درآمد داشته باشد؟
ولي در بازارهاي مالي اين امر بسيار متفاوت است
مواردي پيش مي آيد كه شما به راحتي مي توانيد سرمايه خود را هر چقدركه باشد افزايش قابل توجه اي بدهيد و يا بخش عمده اي از آنرا از دست بدهيد .
شما اگر به اين موضوع اعتقاد نداشته باشيد نه تنها نمي توانيد پيروزي هاي خوبي را كسب كنيد، بلكه ذهن شما شرايط ايده آلي را كه مي بينيد و در آن مي توانيد وارد بازارشويد را نيز نمي پذيرد و با عناوين مختلف در اين گونه مواقع يا اجازه ورود به بازار را به خودتان نمي دهيد و يا خيلي زود با كسب حداقل سود از بازار خارج مي شويد.
اما نكته بسيار مهم اين جا است كه اگر شما خود به اين امر باور داشته باشيد چه پيش خواهد آمد
اجازه بدهيد كه تفاوتي ميان باور هاي افراد در اين جا قائل شويم
به قول آنتوني رابينز :
3 نوع باور و سطح قبول براي افراد مي توان قائل شد :
1-عقيده كه شما مي توانيد در مورد موضوع و شغل و هر چيز ي كه در اطرافتان مي گذرد عقيده اي داشته باشيد كه به راحتي قابل تغيير است.

2- باور كه فراتر از عقيده است مانند اينكه شما افراد موفقي را در بازارهاي مالي از نزديك ديده باشيد و باور قطعي كنيد كه در اين بازارها مي توان موفق بود.

3-اعتقاد راسخ كه شامل آن دسته از باورهاست كه تقريبا تحت هيچ شرايطي نمي توان آنها را تغيير داد مانند بعضي از اعتقادات فردي انسان در مورد جهان و جامعه اطراف كه بعضا مي توانند تجربي و يا فقط باور بدون تجربه قبلي باشند.


(حال اگر شما با يك حساب تمريني و مجازي بتوانيد تا مدت ها در اين گونه بازارها سود خوبي به دست آوريد و به سطح پيش بيني خوبي دست يابيد آيا مي توانيد به يك باور و حتي يك اعتقاد راسخ در مورد سودهاي كلان برسيد ؟؟)

توصيه مي كنم براي مدتي آنرا تجربه كنيد و در درون خود عهدي ببنديد كه پس از پيروزي سطح باورتان را تغيير دهيد

خود باوري مثبت
يكي از مهمترين قوانين معامله تحليل و يا نكات تكنيكي نيست بلكه نظم و رعايت قوانيني است كه هر كسي در طول زمان كسب مي كند.
راز اين كار چيست واقعيت اين است كه هيچ رازي وجود ندارد .
بله دقيقا هيچ راز و رمز و روش خاص و رياضياتي كه بر مبناي فقط يك قانون بنا شده باشد وجود ندارد بلكه بزرگترين راز اين است كه بايد تابع يك سري از اصولي باشيد كه در طول زمان به دست مي آوريد و مانند تجربيات عمومي زندگي خيلي از آنها با تجربيات و نظرات ديگران فرق دارد و در خيلي از مواقع منحصر به خودتان است اما باید به يك اعتماد به نفس و خود باوري در اين زمينه برسيد..
فرق بين ما و خود دكتر مورفي و یا افراد مشهور دیگر فقط در روش ها نيست بلكه بيشتر در اين است كه آنها روش خود را عوض نمي كنند حتي اگر در دوره اي چه كوتاه و چه ميان مدت ضرري هم بدهند.
آنها به يك خود باوري از روش و ايده هاي خود نه بر اساس لجاجت بلكه دقيقا دقت كنيد فقط بر اساس تجربياتی که در زمانی طولاني به دست آوردند و حال تحت هيچ شرايطي از روش ديگران كپي و تقليد نمي كنند.
بله شما هم مي توانيد به اين مرحله برسيد بله خيلي ساده اما با تمرين و خواستن و خودباوري.

با آرزوی موفقیت برای تمامی معامله گران در بازارفارکس.
نوشته شده توسط بخش آموزش فارکس FxErvin


Back to List